Конкурс за лого на Съюз на ландшафтните архитекти

Конкурс за лого на Съюз на ландшафтните архитекти

Конкурс за лого на Съюз на ландшафтните архитекти

Конкурс за Лого, логотип и слоган за
Съюз на ландшафтните архитекти в България (СЛА)

Лого – Вариант 1

Конкурс за лого
Описание:

В първия си вариант ви представяме геометрична представа за парково устройство. Макар и на пръв поглед работата на открито да изглежда хаотична, от “птичи поглед” нещата изглеждат организирани и логични. Заложихме идеята за лабиринт, защото според нас прехода на един лабиринт олицетворява пътя от идеята до завършения проект. Използвахме комбинация от октагони и квадрати, за да изградим модул наподобяващ лабиринт погледнат отгоре. Една част от него представлява графичния знак, а модулът идеално би допълнил корпоративната идентичност. Геометрията е основа както в архитектурата, така и в лого дизайна, затова я сметнахме за подходящ подход за изграждане на знака. Символиката е семпла, но разбираема. Целта на логото е да представи качества като организираност, симетрия и баланс. Смятаме, че те са част от основите на архитектурата като цяло.

Логотип (типография, текстова част)

За изграждането на логотип използвахме авторски шрифт, което прави логото изцяло авторско. За да се допълни характера на лабиринта прерязахме всяка буква на няколко места. Този похват е използван във вариантите само с абревиатура (1 и 2), защото при намаление този приом по-скоро би разрушил цялостната картина, от колкото да я подобри. Използваният шрифт е българска кирилица, с всички характерни за нея отлики от руската.

Вариантите на логотипа са следните:

  • Абревиатура на кирилица – СЛА
  • Абревиатура на латиница – ULAB
  • Изписване на кирилица – Съюз на ландшафтните архитекти
  • Изписване на латиница – Union of Landscape Architects in Bulgaria
Слоган

За слоган избрахме да намекнем за сериозността на СЛА. Посланието “Зелена градска среда” / “Green urban” намеква за цялостен градски облик на зелените площи, a не е насочен към малки частни проекти. Подсъзнателно се надяваме да внушим на българите, че градската среда трябва да е зелена. Според нас рекламната кампания на СЛА трябва да е насочена не само в изграждането на зелената градска среда, а и в нейното опазване, затова и предлагаме слоган, който да се възприема категорично като факт, като призив към жителите на всяко населено място.

Употреба:
  • Самостоятелно;
  • Комбинация с логотип (типография, текстова част);
  • Комбинация – лого, логотип и слоган.
Цвят

Комбинация от светло и тъмно зелено. Зеления цвят е символ на природата, светло зеления напомня за началото, а тъмно зеления за утвърждаването.

 

Лого – Вариант 2

Конкурс за лого
Описание:

Използвахме буква “а” като символ на Архитектурата. Привлече ни факта, че тя е характерна и за началото на латинското изписване на думта. Така не се налага употребата на два различни знака за кирилица и латиница. Добавихме характер на буквата, така че да се превъплати в архитектурен елемент.
Буквата “а” е началото на двете азбуки, както Архитектурата е началото на всеки град. Така правим паралел между архитектурата и шрифта. Макар и различни двете изкуства имат много допирни точки. Затова е този метод на представяне е изключително подходящ за внасяне на скрито послание.

Логотип (типография, текстова част)

За изграждането на логотип използвахме геометричен гротесков шрифт, чието редовно “o” има кръгла форма. Кръга обединява логото и логотипа, така постигаме максимална хармония между всички използвани елементи. Модифицирахме шрифта така, че да допълни максимално логото – преправихме буквите – а, р, д и др. с принципа на изграждане на самото лого. Използваният шрифт е българска кирилица, с всички характерни за нея отлики от руската.

Вариантите на логотипа са следните:

  • Абревиатура на кирилица – СЛА
  • Абревиатура на латиница – ULAB
  • Изписване на кирилица – Съюз на ландшафтните архитекти в България
  • Изписване на латиница – Union of Landscape Architects in Bulgaria
Слоган

В днешни дни, когато условията на живот в града стават все по-лоши, а околната среда все по-замърсена, най-логичното послание за нас е: “Ние правим града по-хубав” / “We make the city better”.  Използвайки ландшафтната архитектура и превръщайки застроените градски терени в оазиси, вярваме, че може да се подобри не само градската среда, а и света около нас.

Употреба:
  • Самостоятелно;
  • Комбинация с логотип (типография, текстова част);
  • Комбинация – лого, логотип и слоган.
Цвят

Зеленият цвят е символ на природата. Използвахме два нюанса на зелено – светло и тъмно, контраста между тях е символ на градацията – пътя от идеята, през изграждане на идеен проект, последван от неговата реализация. Добавихме светло сив акцент, за да балансираме активността на графиката.

 

Всички вариации на логата са подходящи за всякакъв тип печатни и непечатни медии. Могат да се се използват заедно или поотделно в различни комбинации. Биха изглеждали много добре на статуетка, гравирани върху метал или преговани върху хартия.

За повече информация посетете нашето Портфолио или ни изпратете запитване!