Какво е ретуш? Накратко ретуш е обработка на изображение, т.е. обработваме изображението за да подобрим неговият вид чрез програма за обработка на растерни изображения. Колко вида ретуш има? Аз бих казала най-общо два: основна обработка и професионален ретуш. Като от обикновена цветна корекция до премахване на фон и обекти има много голяма разлика и доста

Прочетете повече…

Въпреки бума на непечатните рекламни кампании, една добре проектирана дипляна все още остава крайъгълен камък на много маркетингови кампании. Дипляните ще ви помогнат да се представи добре съответната информация на клиенти, в чиито ръце за първи път попада информация за Вас и вашите продукти. При „първият контакт“ искате да бъдете сигурни, че ще направите отлично

Прочетете повече…

Какво е цветовият модел CMYK? CMYK е цветови модел, който най-често се използва в полиграфията. Или иначе казано наслагване на цветове върху бяла основа. CMYK е абревиатура на: С – cyan / циан (син); М – magenta / магента (пурпурно червен); Y – yelowo / жълто; К – KA / blacK / черно. Употреба CMYK

Прочетете повече…

Най-разпространеният метод на печат в големи тиражи на различни печатни издания в полиграфията е офсетовият печат. За да разберете какво точно представлява този вид печат първо трябва да знаете „Що е CMYK?“. Прочетете тази статия и преминете нататък. След като вече знаете що е то CMYK, вече може да започнем с обяснението. Особености и технология.

Прочетете повече…

Видовете печатни технологии винаги са били мистерии, в началото дори и за мен. С годините практика стигнах до извода, че много често обяснявам на клиентите си едни и същи неща, затова реших, че мога да си спестя доста усилия и започванах да описвам лека по лека някои термини и технологии, които използвам най-често. Тук ще

Прочетете повече…

История на Baybayin script Baybayin script е древна форма на писане на местните островитяни и племена в Югоизточна Азия и архипелага, които днес познаваме като Филипините. През 16в. Испанската империя колонизира островите и постепенно езика на писане на местните се измества от новите методи на писане. Baybayin не се пише с мастило, а с помощта на

Прочетете повече…

Защо да споделям знанията си? Ще ви представя няколко гледни точки: на специалистите, на клиентите, на авторите и може би най-важната – на обществото. Споделянето и специалистите Специалистите смятат споделянето за предоставяне на ноу хау – абсолютно безплатно, за мен точно това е хубавото. Незачитането на авторското право е често срещано в нашата страна, но в

Прочетете повече…

Тези дни всяка компания има страница в поне две социални мрежи: Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Instagram и др.. Профилната снимка, корицата, фона – предоставят още място за рекламни кампании или лесна комуникация с потенциални клиенти, затова трябва да се възползваме от случая и да представим бизнеса си по най-добрия и впечатляващ начин. 1. Бранд, продукт

Прочетете повече…

В дизайнерските среди са популярни два вида изображения: векторни и растерни. В настоящата публикация ще отговорим на много от въпросите които си задава потребителя сблъсквайки се с термините в рекламните среди: Какво е векторно изображение? Какво е растерно изображение? Как да ги различаваме и как да ги използваме? Какво е векторно изображение? Векторните графики са

Прочетете повече…