Our Blog

Тези дни всяка компания има страница в поне две социални мрежи: Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Instagram и др.. Профилната снимка, корицата, фона – предоставят още място за рекламни кампании или лесна комуникация с потенциални клиенти, затова трябва да се възползваме от случая и да представим бизнеса си по най-добрия и впечатляващ начин.

1. Бранд, продукт и сфера на дейност

Най-важно е да покажете своя бранд, продукт и сфера на дейност!

Изображенията в социалните медии са снимка на профила, банер, а понякога и фон. Логото на компанията обикновено е в профилната снимка. Банера и фона могат да са различни изображения, но най-често представят основни услуги или промоции.

Добре е често да актуализирате облика на страницата си, за да освежавате вида и да напомняте често за себе си на целевата аудитория. Например веднъж седмично сменяте банера – освен основната фирмена информация, често може да отправяте пожелания или призив.

При проектирането на страница за социална медия, не забравяйте да следите за спазването на вашата фирмена идентичност и стратегия.

2. Размери

Използвайте точни размери за снимките! Препоръчителните размери за профилна снимка, банер и фон ще ви осигурят оптимално използване на пространството – без загуба на информация:

медия                 банер/корица                 профилна снимка                 фон


Facebook           1702/630 px                      180/180 px

Google+              2120/1192 px                    800/800 px

Twitter                 1252/626 px                      73/73 px                                1600 /1200 px

Linkedin               646/20 px                        100/60 px

3. Цвят

Резолюцията трябва да е 72dpi, дизайна задължително трябва да е в цветен режим RGB! Тук няма място за CMYK цветове 🙂

4. Концепция

Направете вашите проекти визуално последователни. Всеки клиент иска да създаде силна марка, така че вие трябва да сте сигурни, че всички социални страници са с единен изглед. Запазите усещането за последователност във всеки нов дизайн, за да запазите цялостния изглед на страницата.

5. Дизайн и съдържание

Правило номер едно: по-малко текст – повече изображения. Фейсбук има правило, че не трябва да е използват повече от 20% текст в банера. Макар и това правило да не се използва вече, то не е лошо да го имаме в предвид, тъй като е базирано на твърденията, че човешкият мозък обработва изображения хиляди пъти по-бързо от колкото текст. Доказано е, че снимките с хора генерират повече посещения, отколкото само текстовите послания.

Обърнете внимание на това как поставянето на снимката на профила взаимодейства със заглавието на корицата/банер. По отношение на състава, не позволявайте профилна снимка да препокрие образа скривайки ценно съдържание, което искате вашата аудитория да види. За по-лесно гледане, направете основното съдържание на банера да е ориентирано към дясната страна, а на изображението от ляво.

Уверете се, че корицата ви изглежда добре и без профилната снимка, защото тя остава в публичен албум и може да бъде видяна по всяко време.

За промоционална кампания на бизнес страницата си в дадена социална мрежа, използвайте завладяващи образи, кратко съдържание или просто призив за действие.

Социални страници, които имат привлекателно съдържание и визуализации е много по-вероятно да бъдат споделени и да доведат до увеличаване на ангажираността на потребителите.

6. Правила

Всички социални медии имат свои правила, уверете се, че спазвате условията на всяка платформа. Повечето от тези правила са насочени към използването на нецензурни изрази, голота, знаменитости, изображения с авторски права и др.. Ако дизайна Ви ги нарушава – рискувате достъпа към страницата Ви да е временно преустановен и прекратен. Затова четете дребния шрифт! 🙂

Като обобщение на темата да кажем, че дизайна и съдържанието за социалните медии трябва да са ясни и ефективни. С подобен подход ще накарате целевата си аудитория да сподели/разпространи съдържанието Ви. Това е целта ни – да достигнем до повече потребители!

Йоана Христова

Вашият коментар...